De digitale nieuwsbrief
Nog steeds overminderd populair
094% van de Nederlanders ontvangt e-mail nieuwsbrieven en 46% leest ze graag op hun telefoon. Waardevolle cijfers uit het nationaal e-mail onderzoek. Zorg dus dat je boodschap (ook) via een nieuwsbrief bij je doelgroep komt en dat je nieuwsbrief goed leesbaar is op mobiel.
We gebruiken onze e-mail voor allerlei soorten communicatie, zowel privé als zakelijk. Mails met collega's, overheden en financiële instellingen, facturen ontvangen we in onze mailbox. Ook privé gebruiken we onze mail om te communiceren met familie en vrienden.
Nieuwbrieven brengen nice-to-know informatie en artikelen die onze interesse hebben. Ongemerkt verleiden nieuwsbrieven ons vaak tot aankopen: 72% schaft wel eens iets aan via een e-mailnieuwsbrief.
Interessant om te weten is dat 82% zich het afgelopen jaar heeft ingeschreven voor één of meer nieuwe e-mail nieuwsbrieven. Ruim een kwart (27%) doet dat om zich te oriënteren voor een aankoop. En 67% doet dat om aanbiedingen en deals te ontvangen. Daarentegen heeft 79% zich ergens voor uitgeschreven, met als belangrijkste afmeldreden (68%) dat ze de betreffende nieuwsbrief te vaak in de mailbox kregen, gevolgd door de inhoud: onderwerp niet interessant (61%) of niet meer actueel (50%).
Digitaal spitsuur
We spitten het meest in de ochtend (07:00 – 09:00 uur) of in de avond (19:00 – 21:00 uur) onze mailbox door. De piek voor het gebruik van social media (o.a. WhatsApp, Facebook en Instragram) ligt duidelijk in de avonduren; tussen 19:00-21:00 is meer dan helft (53%) actief op social media. Belangrijke informatie wanneer je wilt weten wat het beste moment is om een nieuwsbrief of social update te versturen naar je doelgroep.
De mailbox wordt nagenoeg elke dag gecheckt, 96% checkt minimaal dagelijks zijn e-mail en 87% is dagelijks actief op social media.
Goed van vertrouwen
E-mail doet het ook goed wat betreft vertrouwen: 60% heeft het meest vertrouwen in e-mail als het om privacy gaat, tegenover 1% in Facebook. Op basis hiervan zou een boodschap waarbij je bijvoorbeeld om gegevens vraagt beter passen in een e-mail in dan in een Facebook-post.
Reclame? In de mail graag!
E-mail staat ook met stip op nummer 1 als het gaat om reclame ontvangen: 68% ontvangt reclame-uitingen het liefst per e-mail, reclame op social media wordt juist niet gewaardeerd. We vinden het prettig om gepersonaliseerde e-mails te ontvangen, afgestemd op persoonlijke interesses of koopgedrag (36%) of bijvoorbeeld een verrassing op je verjaardag (47%).
Biij Naober versturen we wekelijks e-mails naar onze doelgroep, met nieuws, uitnodigingen of een mooie aanbieding. Met zorg afgestemd op de interesses en wensen van de ontvanger.
Het is goed om te weten dat e-mail, ondanks de opkomst en populariteit van social media, onverminderd een krachtig kanaal is om onze doelgroep te bereiken.
Digitale nieuwsbrief van Naober
Wilt u meeliften op onze nieuwsbrief? Dat kan. Een groeiend aantal lezers ontvangt onze nieuwsbrief wekelijks op vrijdag. Met een advertorial of banner komt u elke vrijdag in de mailbox van 20.000 ontvangers. Direct meetbaar en resultaat.
Bron: Agrio
0 Reacties